söndag 25 oktober 2009

hosta, del 2

Tydligen var det inte alls ute att hosta för jag har hostat hela natten. As in inte sovit. Man känner sig lite knäckt efter en hel natts hostande, särskilt som man kvällen innan har skött om sig och fixat ångbad med Carmolisdroppar för att få bort allt slem. Ännu MER knäckt känner man sig när man sitter/ligger i soffan och hostar mellan fyra och åtta på morgon för att åtminstone en av oss ska få sova, och tycker att nu DÖR jag, och så kommer karln med en liten brun flaska och säger "titta här, det här är ju irritationsdämpande medicin och kanske du ska ta lite nu". What, vad är det för flaska, den har jag inte sett? Jag har ju tagit hostmedicin. "Jo, men det är slemlossande och det här är irritationsdämpande". Så menar du på allvar att jag hela tiden har tagit medicin ur FEL flaska?

Med rätt medicin i kroppen känns det mittiallt lite bättre och det kan tom. bli en helt bra söndag idag. Vi har bakat scones och tittat på Gone with the wind del 2, lagat chokladmousse och ställt den i kylen, det finns en flaska gott rödvin och ingredienser för världens godaste pizza till lite senare, många bra filmer att se på och framför allt: rätt hostmedicin.

4 kommentarer:

jutz sa...

ou nou, I feel for you! Stackin

Jonna sa...

Voi kakka med hosta alltså! Idag fick jag antibiotika för bronkit. Jag var där även förra torsdagen och då fick jag bara vanlig hostmedicin, men den har inte gett sig så idag for jag på nytt. Har du fått antibiotika? Krya på dig Heidimums, kjaaam!

Prinsessan Heidi sa...

Hehheh, ringde hälsovårdscentralen idag och beskrev mina symtom, och tanten svarade att det är mycket hosta i farten och att den bästa hjälpen mot hosta är att hosta, inte att ta hostmedicin... på basis av telefonsamtalet tyckte hon inte att jag har bronkit och ville inte ge mig läkartid. FAN OCKSÅ!!!

Jonna sa...

Min läkare tyckte det lät som bronkit först då han lyssnade på mina lungor samtidigt som jag hostade. Och min lärare, som nyligen haft bronkit, sade att hon hostade torr hosta mest på nätterna, precis som jag gör nu. Hoppas att du får läkartid!! Säg fast att du har haft bronkit i din omgivning, så kanske de kollar upp dig.. Scheissefan för det här! :/