torsdag 8 oktober 2009

godisflabb

För snart en månad sedan skickade jag en låda finskt godis till gänget på Philips Medical Systems i Israel. Lådan innehöll Fazers heliga treenighet Marianne - Pihlaja - Omar plus salmiak av varierande form och styrka (både tugg- och suggodis). Allt detta inpackat i en låda med Marimekkomönster (blå Unikko, som mina gardiner i arbetsrummet).

I stundens svaghet hade jag lovat skicka äkta finskt godis eftersom jag inte hade kunnat hämta något med mig, och killarna lovade göra smaktest och ge poäng. Sagt och gjort, väl hemma införskaffade jag mängder godis och var på alla sätt stormförtjust över mitt lilla interkulturella gastronomiska projekt. Jag väntade och väntade och trodde att tullen hade tagit godiset.

Men guuud va kul det var att få tackmejl igår med FOTON de hade tagit när de smakade på det ena och det andra! Heheheeeee vilka miner när de smakar på pepparsalmiaken! :D

1 kommentar:

jutz sa...

Vilken strålande idé! Vad roligt! vitsit va bra! Tummen upp för dig!