söndag 16 augusti 2009

utbrott

Aaaargh säger jag bara. Nu är det en sån dag. Aaargh för mycket som händer inom de närmaste veckorna, allt på samma gång, angstangstangst. Aaargh jag är på gränsen att bli sjuk. Aaargh det blåser och jag hatar blåst. Aaargh idiotiska recept på blåbärspaj som inte funkar JUST den dan när jag inte klarar av att tänka själv. GAAAH!

Välsignade BLOGG där jag kan utgjuta mig lite. Haaaah. Sådärja. Back to normal. Ish.

Igår var min karl och jag på restaurang och firade bröllopsdagen några dagar i efterhand. Använde presentkortet till Bossa som jag fick av gööölsen. Lyxig, urbra present, tio poäng! Kände mig lite drop-dead-gorgeous i mitt nya svarta nummer från Zara och pärlsmyckena från bröllopsresan, nästan ingen makeup, solbränd hud och solkysst hår... och det var på tiden, min glamourkvot hade sjunkit under noll efter en hel sommar i samma skjorts och topp. Kvällen var skön, skumpan var torr och maten var inte av denna värld, det vattnas ännu i munnen när jag tänker på det. J tog frukt- och kycklingsalladen (!?! - first time ever?) och jag tog smörfisken, till efterrätt smakade vi på husets himmelskt goda glass. Efteråt gick vi på en promenad och sen på bio, Public Enemies med Johnny Depp och Christian Bale. Ze movie zucked a little but zis we already knew, ze guys on ze ozer hand did a good job. En kväll som denna snuddar p-e-r-f-e-k-t-i-o-n.

Jaha, borde jag gå och titta på den där blåbärspajen då...

Inga kommentarer: