söndag 9 augusti 2009

Tebaks

Okej, boys and girls... jag är tillbaka. Och låt mig tillägga att jag är officiellt lite tipsydaisy. Har just intagit en hel flaska skumpa och sett på Sex and the city The Movie. Som tröst för att semestern är slut och för att Johan seglade tillbaka till Houtskär medan jag måste åka in till Åbo. Men låt mig också tillägga att jag är alldeles fasligt brun och alldeles fasligt sommarblondad och, in conclusion, alldeles fasligt hot trots att jag också är alldeles fasligt FET. Men serni, DET går att åtgärda. Börjandes imorgon.

Det har varit en alldeles fabulös semester. Gudskelov, för jag behövde det. Jag ska citera mig själv och säga att "det finns ingenting som ger semesteravkoppling så snabbt som att vara på sjön". Och vi har varit på sjön i elva dagar. Geta, Eckerö, Mariehamn, Sottunga, Föglö, Utö, Jurmo... sol, blå himmel, långa frukostar, osannolikt vackra stränder, åländska röda klippor, fullmåne på spegelblanka fjärdar...

... och nu tillbaka till verkligheten så småningom. Hmmm, kan bli lite svårt i och med att det blir ny resa och nya äventyr om två och en halv vecka. Italien med Flora. Sista floraturnén. Skrev hon med visst vemod. Ja, men what a way to go!

Bilderna kan dröja lite, det har skett en liten logistisk misshap som har resulterat i att kamerabatteriet är tomt och laddaren finns några öar bort. Not to worry, det FINNS bilder. Det är nästan skönt att jag inte behöver ta itu med alla tusenetthundrafemton bilder imorgon. Bara alla tusenetthundrafemton mejl.

Nå hej, bättre är det än inga mejl alls. Olästa mejl i inboxen är ett tecken på att jag finns och på att världen snurrar på fast jag har tagit lite time out. Vilket fortsätter ännu denna kväll... dags för chick flick number two. Och lite glass.

1 kommentar:

Cam sa...

tipsydaisy är det enda rätta tillståndet :) välkommen tibax!