tisdag 25 augusti 2009

Celebrity bonging

Pirkko Mannola är en tuff skådis. Hon är ju pensionerad men jobbar just nu med att repetera Glorious på ÅST inför hösten. Jag beundrar Pirkko, hon älskar det hon gör och så är hon dessutom suverän på det. Har stil och smak också. Glimten i ögat och leendet, och gott om spunk. Fötterna väldigt stadigt på marken, förmodar jag. Ändå lite larger than life.

Idag upptäckte jag dessutom att hon är liten, kanske kortare än jag (vet inte, jag hade klackar). Och jättetrevlig, och alldeles underbar. Jag lärde henne lite spanskt uttal för rollen och så önskade jag henne lycka till på spanskt vis: "mucha mierda" (mycket skit). Det tyckte hon var urkul :)

Ja, och så såg jag fru pressan plus kungen och Silvia på slottsgården också, i all hast. Kungligheterna var välkammade, välklädda, vältränade, snygga och värdiga. Jag upphör inte att förundra mig över Silvias stil. Helrött denna gång, med matchande röda klackar. Spotless, helt enkelt.

Nu ska jag återgå till att välja outfits för resan. Siktar kanske inte riktigt på Silvianivå men har helt klart AMBITIONER.

Inga kommentarer: