lördag 18 juli 2009

jag vill ha, jag måst få

Har just räknat mina hårt förvärvade slantar och jag säger bara: för mycket slit, för lite pengar. Kan inte nån fatta att ge mig ett fantastiskt välbetalt jobb redan? Ett jobb med flexibel arbetstid, intressanta och lagom utmanande utmaningar och långa ledigheter? Och, ytterst gärna, obegränsat med tandläkarbesök gratis? Så jag inte behöver betala dyra pengar flera gånger om året för nöjet att ligga på en obekväm brits medan någon med pappersmask och gummihandskar trycker munnen full med vadd och misshandlar mina tänder med en borr, pengar som kan användas på mycket trevligare saker? Bara som exempel: att shoppa.

Får se hur jag lyckas hålla mig från att shoppa på Italienturnén. När vi kommer hem är jag antingen fattig eller helpank, beror helt på. Oroar mig för tandläkarbesöken sen.

Dags att göra något med den här dagen!

Inga kommentarer: