måndag 1 juni 2009

Operation "tömma frysen", fas ett: middag idag bestod av Ikeaköttbullar, klyftpotatis och gröna bönor följda av mörk chokladtårta, också den från Ikea. För imorgon har jag spanat in två griskotletter och min favoritblandning, Euroshoppers broccoli-blomkål-morot. Utöver operation "tömma frysen" pågår operation "tömma kylskåpet på halvsuspekt innehåll i diverse glasburkar" samt operation "tömma torrskafferiet", dvs. de två lägsta hyllorna i matskåpet. Det senaste projektet har redan burit frukt i form av brödbak, och detta bröd är jag nästan pinsamt stolt över eftersom jag har bakat det helt själv och UTAN RECEPT! En statusuppdatering på fejan med denna glada nyhet ledde till att M gav mig husmorspoäng and I do so agree! Brödet heter HEIDIS nöt- och morotsbröd. Helt gott också, men det är inte huvudpoängen här.

Nu ska jag ta en skiva Heidis nöt- och morotsbröd, ringla lite olivolja över det och strö på lite flingsalt och parkera min för tillfället inte så vältrimmade lekamen framför TV:n. Har på tok för mycket ogjort med tanke på morgondagen men tänker satsa på sömn och fräschare neuroner imorgon. Den här måndagen var rekordseg.

1 kommentar:

CillahMedK sa...

Grattis till egna brödreceptet! :) Jag har själv aldrig vågat mig utanför receptens trygga värld...