fredag 26 juni 2009

The king is dead

Lyxmorgon, väckning först åtta trettio idag... och typiskt nog så vaknade jag helt av mig själv evigheter före det. Åt mina Special K vid TV:n, tittade på slutet av en film som var så dålig att vi inte orkade se den till slut igår. Tänk 1983, tänk Star Wars rip-off, tänk prinsessor och monster och jättespindlar. Jag älskar vissa typer av dåliga filmer, så det var mest J som hade svårt att hålla sig vaken.

Detta morgonfilmtittande gjorde dock att jag missade FLERA MINUTER av dagens kokheta nyhet. Men efter en stund insåg jag att det är lugnt, det kommer inte att finnas något annat på TV idag än nyheter om den bortgångne Michael Jackson, mediernas älsklingsfreak-släsh-geni. Fast jag tror faktiskt att jag på fem minuter fick en helt tillräcklig dos av "We have lost an icon", "There will never be anybody like him" och "He changed the world of pop music for ever".

Så, nu ska jag jobba så det säger svisch bara, och sen kan den lediga helgen börja!

Inga kommentarer: