måndag 22 juni 2009

Hört idag, halvt på skämt:

"Kultur ska vara konstigt, då är det bra".

Så där på skämt, alltså. Men ack vetni, det finns allt möjligt som kallas för kultur och som gör att man undrar ibland. Inte så att jag diskriminerar, visst kan t.ex. bajs vara kultur, ja till och med konst. Vad som helst kan ju kallas för konst bara det sätts i rätt sammanhang. Och så kan folk stå där och analysera, hitta en djupare, existentiell mening med det hela. Vad symboliserar bajskorven? Hur berör den oss, vilka tankar väcker den...? Och så vidare. Samma gäller musik. Världen är full av musikaliska bajskorvar. Haha, musikaliska bajskorvar. Hahahaha! Nu svängde det här åt helt fel håll, jag ser framför mig fyra bajskorvar med barbershophattar och Pepsodentgrin. I'm sick in the head, I am.

Jag skyller på att jag är hungrig, blodsockret har sjunkit så lågt att jag får hallucinationer. Och tänk er, jag har köpt leverlåda till mat. Lyckat, va?

2 kommentarer:

Cam sa...

på allvar heidi!av alla saker hallucinerar du om bajs,haha! Men om bajs kan vara konst så betyder det säkert bara att vi har konstnärliga barn ombord när väggarna blivit målade med bajs i toaletten.

Prinsessan Heidi sa...

Ja, så konstig är ju världen att om någon skulle teleportera de bajsmålade väggarna raka vägen till något fancyt konstgalleri så skulle säkert någon knäpp miljonär köpa dem för en astronomisk summa ;)