onsdag 17 juni 2009

Dewarismer

En av souvenirerna från Skottland är en liten röd bok som innehåller citat av en man som hette John Dewar. Jag införskaffade den på whiskydestilleriet Dewar's i Aberfeldy, av den enda orsaken att jag råkade öppna den och se följande citat: "If we are here to help others, I wonder what the others are here for". Jeij, humor i min smak, vill läsa mer - och så blev jag några pund fattigare. Men flera fyndigheter rikare, beware! Dewar lär ha varit en driftig, berest och klipsk karl med både huvud och hjärta på rätt plats. Plus mängder av knivskarp humor. Det här citatet älskar jag:

"The cockerel does the crowing, but the hen delivers the goods."

Hahaha... ett till:

"Never open your mouth until you are absolutely certain your brain is going to work."

NOW you tell me?

2 kommentarer:

Hanna sa...

haha, mycket bra citat. Har för mej att det sista finns på svenska i nån form också, men definitivt ett gott råd till de allra flesta av oss ;)

Glad midsommar!
Kram

Stina sa...

mera citat, helt superbt! Ha en skön midsommar!