torsdag 28 maj 2009

cykel vs bil vs joggingrunda?

Intern dialog med mig själv:

- om det inte regnar så skulle det nog vara skönt att cykla till sånglektionen.
- men min cykel är jobbig och borde smörjas...
- det tar en halv minut att spreja lite 3 in 1.
- nåjåå, det blir ju en timme effektiv motion också.
- just det, så ska det låta!
- men... har det börjat regna?
- du har faktiskt vattentäta kläder
- jomen jomen jag borde jobba så mycket att det blir tajt med tid.
- kan du inte göra det sista efter lektionen?
- jomen jomen titta nu är klockan redan så här mycket, nu måste jag nog ta bil.
- om du tar bil måste du fara ut och jogga ikväll.
- deal, jag gillar att jogga!

1 kommentar:

jutz sa...

låter på nåt sätt bekant. AHr hela denna vecka FÖRSÖKT fara och morgonsimma. Idag lyckades jag, jej. MEn grymt många konstiga orsaker har jag haft tidigare i veckan, som att det är mulet eller att klockan e för mycket eller att jag ju ska äta eller eller eller....