lördag 11 april 2009

TV-kritikerbitchen har talat

När jag slår på TV:n är det alltid med höga förväntningar som oftast inte blir mötta. Vi har inga betalkanaler och på de vanliga kanalerna brukar det bara komma utfyllnadstjafs. Sånt som varken är intressant, underhållande eller bildande (skrev hon med en bildad, högfärdig rynka mellan ögonbrynen). Jag begränsar säkert mig själv men jag tycker INTE om reality TV, dussinsåpor eller absurda tävlingar typ The Bachelor, och det verkar finnas ytterst lite annat att se.

Effektpaus.

Men igår skedde The Undantag: sex delar härligt BBC-kostymdrama på Yle Teema, William Makepeace Thackeray's societetssatir Vanity Fair. AAAAH. Det kändes som ett litet mirakel!

Som J uttryckte det: vi kan lika gärna söla ut dagen ordentligt. Resten av helgen finns det en del skolarbete för hans del och jubbearbete för min del, plus sociala engagemang på både lördag och söndag. Så igår sölade vi riktigt proaktivt.

Inga kommentarer: