lördag 4 april 2009

prinsessan är hög

Dagen efter ett födelsedagskalas kan man ha en dekadent frukost. Den kan med fördel bestå av jordgubbar, praliner och en chokladcupcake, med lite bubbly att skölja allt ner med. Det är dock inte skumpa i glaset utan en very special cider som jag korkade morgonen till ära. Och TÅRTPAPPER på brickan :D

När man har födelsedagskalas får man blomster, jag ÄLSKAR blommor och färg!



När det ser ut så här på soffbordet dagen efter kan man med säkerhet konstatera att det var en bra fest. Och det var en underbar fest, jag är fortfarande helt hög.

Citat ur ett av de kära, fina korten jag fick igår:

"Här är en lista på bra saker på och över 30:

-Pyramiderna
-Åbo
-Brahe Djäknar
-Chanel
-Champagne
-Walt Disney
-Renässansmusik
-Latin
-Star Trek
-Läppstift
-Helsingforsavtalet
-Coca Cola
-Monty Python
-Sten
-Pumps
-Våfflor och
-Heidi!"


Så har jag mutat grannarna med lite cupcakes som blev över, jag hängde en påse med två cupcakes var på varje dörr i trappuppgången med en Förlåt-för-oljudet-lapp. Grannen lägst ner (self-appointed neighbourhood watchman) kom och tackade och gav mig en gratulationskram och allt. Och grannen bredvid ringde också på och tackade och sade att vi inte hade stört honom alls, däremot hade grannen nerifrån kommit och bankat på hans dörr och det var fem före att han ringde polisen... jessör, vi har minsann drama vi vanliga dödliga ibland!

Åååå va roligt med fest och vilka fina, härliga vänner jag har!



2 kommentarer:

Cam sa...

tack söta prinsessan för en jätteJÄTTEkia fest! det var så uuunderbart att träffa dig och allihopa :) och jag hade inte ens krabbis efter den sjuka mängden champagne :D

jutz sa...

Tack ska du ha Heidi, ja och tacka din man med :) Det var hur roligt som helst, speciellt på lördag då herr konferencier talade om stora händer...Hyssseee!!

Tackelitack!