torsdag 2 april 2009

Patisserie "Chez Heidi"

Jag använder ett citat ur Camsters blogg som beskriver hur det kändes efter sånglektionen idag: Queen of fucking everything. För jag FATTADE. Det sade: klick, ja-HAAA. Tre körsbär, Jackpot! Jag kommer visserligen inte att kunna återskapa känslan nästa gång men skit i det, jag har åtminstone fått känna hur det ska kännas. För så här har det inte känts förr. Min sånglärare och jag bara gapade och tittade på varandra, och så bara måste vi ge varandra en kram, för det kändes som en riktig seger!

Dagens övriga sysslor har bestått av: bak, disk, bak, disk, bak, disk, disk, bak. Nu är balkongen proppfull av brickor med väldoftande härligheter.

Svärföräldrarna kom en sväng och hämtade en låda havreflarn, tre paket pepparkakor, en ask praliner, två flaskor vin och två paket servietter. Fammo och faffa kom också och hämtade: tårtpapper (!), skedar, kakspadar, kakfat, bålskål, minibord för bålskålen plus duk (!), en plåt med paj, fyrtio (!!!!) minipajer, 2 mjukkakor och en låda kex, allt hembakat förstås. Alltså ursäkta, hur många kalas ska jag riktigt ordna??

I love my crazy fammo.

3 kommentarer:

jro sa...

Oj grattis! Måste ha varit en härlig sånglektion! :)

jutz sa...

ja, säg inte annat, Ulla måst ju ha varit tårögd! :) Grattis! O fastän du säger att det inte kanske lyckas nästa vecka så vet du ändå att det inte är såååå lågt borta. Es ist da! Hurraaa.

O du har ju nog en otrolig fammo :)

Powderbunny sa...

Tusen tack för igår, allting var så gott!!! Sockerfyllan efteråt kanske mindre kul, men sånt måste man väl ta... Vi ses ikväll!!