måndag 2 mars 2009

Togaparty och Casablanca

Oj då, är det senaste inlägget fem dagar gammalt? Vad har jag hållit på med...? Same old, same old. Jag har sjungit mycket. Sånglektion och Camerata på torsdag, övningshelg med Flora fredag-lördag. Det var riktigt skoj, vi sjunger så mycket roligt denna vår och satsar på att kunna utantill. Jag blev på riktigt gott humör. Fast efteråt var jag helt slut så det tog minsann på krafterna också. På kvällen var det togaparty a.k.a. Gnuphest och trots att jag var utmattad var det jätteroligt! Tjejer klädda i lakan + skumpa + allmän fnittrighet = party! Typiskt nog fick jag en bankande huvudvärk så att jag blev tvungen att gå hem, men det var roligt så länge det varade. Note to self: huvudvärk är bara så onödigt, se till att du inte får det.

Igår söndag: lite huvudvärk kvar när jag vaknar, ojnääää... Tar en burana och bestämmer att jag ska ha en bra, skön söndag och inte en dålig, huvudvärkig bajssöndag. Det funkar, som tur. J bakade mumsiga scones och vi tittade på Casablanca som frukostfilm, gu vad den är härlig.

Imorse: jag cyklade till simhallen och trängdes i värsta rush hour med tanter i alla åldrar och badmössmodeller. Det är underhållande att sitta i bastun, ibland hör man riktiga pärlor:

- "Kattosiksää Kuorosotaa eilen?
- Emmää kattonu. Mää en tykkää ko ne niimpal huutaa."

Inga kommentarer: