tisdag 10 mars 2009

Outfitkatastrof och matdagbok

Tisdag, hej på dig. Dagen började med något jag gillar att kalla outfitkatastrof: orange piratmjukbyxor och en sliten turkosa t-tröja med texten YALE i vita bokstäver (souvenir från USA-turnén med Flora och BD) PLUS svartvitrandigt pannband PLUS ljusblå sockor. Detta var det första jag hittade i garderoben för min hemmaworkout imorse. Winsor Pilates, heja! Jag garanterar dock att ingen någonsin kommer att se mig levande i denna outfit, utom jag själv om jag vågar göra det en gång till.

Jag håller som bäst på att föra matdagbok. Jag gör det ibland för skojs skull, i synnerhet om jag har ätit mycket onyttigt och behöver nya vanor. Målet är att energinivån (läs: blodsockernivån) ska hållas jämn och bra och att jag inte ska behöva känna mig varken hungrig eller övermätt. Inte behövs ju dagboken egentligen för det, men jag är en riktig listfreak som gillar att föra bok och göra listor. Dessutom hjälper det faktiskt i och med att jag tänker lite mer på vad (och när) jag äter och om jag dricker tillräckligt med vatten. Men kalorier ids jag inte räkna längre, been there done that. Nu handlar det om att äta nyttig, god och tillfredsställande mat. Som sagt, nytt förhållande till krubb!

1 kommentar:

Cam sa...

hmm... jag för matdagbok alla dagar :S och inte gör det mig glad för det. bara deppig att det alla dagar blir för mycket. det är ju sjukt.