söndag 15 mars 2009

Nobody home at my power house

Åh, vad jag är trött och hängig idag... KAN ha att göra med den där chokoplattan som jag åt en timme sen...

Söndag igen, och den är nästan förbi. Det återstår bara att laga mat för 4 pers medan J hämtar sina föräldrar från flygplatsen. De har varit två veckor på Teneriffa och är säkert friska och bruna som fullkornspepparkakor. Själv är jag ganska trött, har övat fyrstämmiga snapsvisor för damkör med ställvis intensivt finslipande både fredag och lördag och de envisa melodierna surrar ännu på i huvudet. Om två veckor ska de bandas in av ett litet gäng och vips så får kören en stämskiva. Det var jätteroligt att sjunga alla de fina arrangemangen med NYANSER och finkänslig tolkning, istället för dorkaforte och allegro kamikaze som vanligtvis är fallet på sitsarna!


Ja, och så har jag sett Watchmen på bio igår. Helt ok, men klår inte Benjamin Button som jag ännu går omkring och dagdrömmer om, en vecka efter att ha sett den. Moving on.

Nej nu måste jag gå om maten ska hinna bli klar. Hiiii-opp.

2 kommentarer:

Cam sa...

hahaha jag hade glömt ordet dorkaforte! urbra :D kan du inte skriva något om det till historiken?

kram:)

Prinsessan Heidi sa...

Haha, det är nog ganska beskrivande :) Men vad kan man berätta om det i historiken...? Måste fundera!