måndag 16 mars 2009

Mitt liv som vuxen

Planerna för 30-årsfesten framskrider. Jag har pynjat inbjudningar till släkten, de får komma på kaffe mellan kl. 15 och 17 på dagen D. Från och med klockan 17 börjar det "riktiga" partyt, dvs. vännerna kommer och bålen spetsas lite ordentligare. Vi ryms inte alla, så är det bara, därav uppdelningen i släkt och vänner. Min farmor har lovat baka en salt paj, en hel plåt no less, bless her. Idag ringde hon och så började hon göra mentala listor över allt JAG måste komma ihåg att ha: tallrikar, servetter, tårtpapper. TÅRTPAPPER. Sånt där med spets, det måste man ju ha. Det var bara att med mitt soligaste leende (för det hörs ju per telefon) övertyga henne om att jag har allt under kontroll, allt det där och mycket mer kommer att finnas, jo. Ka-ching, vuxenpoäng!

Inga kommentarer: