torsdag 19 februari 2009

Kyle XY

Inatt sov jag int sen någo. Låg bara och kände hur hjärnan surrade på. Ingen mera Kyle XY en tid nu, det är allt för distraherande. Alltså av alla serier man kan fastna för, hur i hela världen har jag fastnat för just den tonårs-scifisåpan? Inte vet jag, de är alla så söta och gulliga och storyn är bra.

Dagen räddades av fint väder och ett arbetsmöte i stan för att diskutera översättningen av en hel bok åt Arbetshälsoinstitutet. Superbra planering denna gång, jag var imponerad. Dessutom fick jag träffa nya människor, något som inte händer varje dag. Mycket viktigt detta med social kontakt, särskilt när man sitter i sin lilla grotta dag ut och dag in och för det mesta bara ser skuggorna röra sig där ute. Skulle jag inte ha körintresset vet jag inte vad jag skulle göra. Alla känner igen uttrycket "bättre och sämre dagar" men för mig är en dålig dag nästan alltid en dag när jag känner mig ensam.

Sen finns det dagar när man VILL vara ensam och såna har jag också ibland. Så på det hela funkar det oftast ganska bra :)

Inga kommentarer: