lördag 21 februari 2009

kosmiskt

Jaha. Ett veckoslut i arbetets tecken, det var en tid sen. Tre ord: mitt eget fel. Jag har råkat ut för det jag aldrig trodde kunde hända just mig: jag har levererat en översättning på fel språk. Fattar ni? En och en halv dags jobb, para nada. Formuleringar och funderingar, små finurligheter och väl genomtänkta lösningar, inte värda ett fjutt. Hjälps inte. De vill ha den på engelska. Jag har kommit fram till att jag INTE är en smart person. Jag är bara bra på att lära mig av mina misstag. Men jag måste göra dem först.

Detta var säkert min kosmiska belöning för att skratta för mig själv åt andra översättare som hade råkat ut för samma sak. I stil med "hehehe, hur dum får man vara". That one came right back and bit me in the ass...



1 kommentar:

Cam sa...

nå men våj cräp... kram och ta en stödchoko så går det som en dans- ish :)