fredag 23 januari 2009

Försenad Tjugondag knut

Idag har jag klätt mig i röda leggings, röd polotröja och rödvit cardigan och kört ut julen. Ute är det fluffigt och vitt så det liksom passar att göra det idag. Ikväll ska vi på middag till fammo och faffa i Nådendal. Skulle egentligen bara vilja sitta i soffan och sticka, nu när jag har klurat ut hur man gör efter många års paus. Men middag med The Buckets är ett pliktblandat nöje (eller en nöjesblandad plikt) som bara hör till vårt vår- och höstprogram, no matter what. Och trots att man måste lite ställa om sig när man umgås med dem och vara beredd att höra samma historier gång på gång och dessutom höra i detalj om alla både mer och mindre intressanta sociala engagemang de har haft, trots allt det så är de min fammo och min faffa och jag älskar dem och ser i viss mån upp mot dem. Jag menar, de är ganska tuffa på sitt sätt. Mer om dem nån annan gång, nu ska jag jobba lite.

Inga kommentarer: