måndag 1 december 2008

Ulps, fast jag har ju goda vänner som jobbar på YLE. Så nej, YLE är inte helt crap! De är helt bra :) De gör ju sitt jobb enligt bästa förmåga, som vi alla. Och så jobbar de för att vi ska höras i hela landet (och hela världen via webben)... fast helt ärligt, jag tyckte att delar av konserten lät så jävligt att det inte var någon tröstande tanke att höras i hela Finland. Snarare tvärtom. Men nog om det nu, water under the bridge.

Är fortfarande helt shockerad över att jag orkade släpa ut mig imorse på stavpromenad, just nu känns det så osannolikt. Hjärnan är seg som tjära, rösten har fallit ner i bröstet och humöret är i "tålamod, tålamod"-läge. Detta läge är behändigt att ha ibland. Det är som ett slags automatpilot, jag bara gör det jag ska göra och är lagom trevlig och hänsynsfull mot andra men samtidigt sparar jag på energi genom att inte bry mig för mycket medan jag väntar tålmodigt på att det ska bli bättre. Så kan man ju inte hålla på hela tiden. Men ibland har jag sådana dagar.

På allvar, imorgon ska jag ut och JOGGA.

Inga kommentarer: