tisdag 16 december 2008

por qué, varför, miksi, why?

Igår hade jag järnkoll. Idag har jag noll koll. Kontrasten är enorm. Igår var jag nästan skrämmande effektiv, disciplinerad och klartänkt, hade en PLAN och följde den till punkt och pricka utan att stressa och kom till och med ihåg att njuta av cykelturen till stan istället för att bara trampa på som ett galet marsvin i ett tramphjul. Jag fördelade min tid förnuftigt och kom ihåg att både vila och göra lite Pilates. Fick julkorten fem före färdiga med avsikt att skicka iväg dem idag.

Och så idag... kalendern stressfull med jobb, Pro bono-sjungande på ålderdomshem, mer stressjobb och lektion i musikhistoria. Skicka julkort? Bara att glömma. Inköp inför morgondagens julgodisfabrik? Think again. Cykeltur till stan i stället för bil? Please. Hur tänkte jag riktigt här?

Som tur är jag lite ledigare resten av veckan och tänker banne mig se till att det inte blir nåt mer program än lagom mycket jobb, trevligt julpyssel, lugn planering och packning. Stressbollen is going to leave the building very soon. Vi börjar nu: djuuupt andetag. Leende på läpparna. Yeees.

Inga kommentarer: