tisdag 11 november 2008

Surfing at McDonalds

Uppe på ett berg i Haifa finns ett vackert beläget hotell, mitt hotell, och nära det vackert belägna hotellet finns en McDonalds-restaurang med världens långsammaste, suraste och trögaste brutta i universum. Men de har trådlöst internet och jag är en löjligt samvetsgrann skandinav som inte bara kan sätta sig ute på deras terrass och surfa utan måste beställa något först. Så jag köar i all oändlighet för en liten Cola-light och får stå ut med den här kamelen till kvinna som rör sig fram och tillbaka bakom disken med halvslutna ögon och släpar med fötterna som om tyngdkraften på hennes sida av disken vore dubbelt så stor. Slutsats/lärdom? Drop the scandinavian good girl-attitude, you're in the Middle East, baby.

Philips-typerna tar oss ut en sväng ikväll till en hamburgarrestaurang, får se hur sent det blir. Jag bara måste orka ut en sväng imorgon före frukost, idag skippade jag morgonrundan och var nästan lika trög som kamelbruttan hela dagen. Det danska teamet hade inte heller någon bra dag enligt vad jag hörde. Ny dag med nya tag imorgon!

Inga kommentarer: