måndag 24 november 2008

Det var underhållande att titta på TV imorse medan jag använde trampmaskinen: det var enorma rubriker och alla världens specialinslag i stil med SNÖSTORM ORSAKAR KAOS I FINLAND eller värre. Herregud. Det SNÖAR i Finland. What's next?

Här sitter jag framför datorn med min lysande, uppiggande lampa, min smoothie, min utsikt över en vit, fluffig park och...: (drumroll... ) min poncho som jag virkat alldeles själv. Låter fint va? Tyvärr, snarare smått pinsamt. Började virka hösten 06, virkade alla rutor klara, fick motorstopp i hjärnan och fattade inte hur de skulle virkas ihop, lämnade projektet i väntan på plötsligt blixtslag av klokhet och/eller inspiration i senare skede. Hösten 07 kommer och går, virkarbetet sitter tyst i korgen och samlar damm. Hösten 08: blixtslaget av klokhet inträffar, inspirationen flöder och ponchon blir klar, med fransar och allt.

Slutsats: jag tycker jättemycket om att handarbeta men är synnerligen dålig på att få handarbeten slutförda. Bäst att hålla sig till små saker som grytlappar. Eller hej, man måste ju få ha lite ambitioner ibland. Jag kan alltid titta på min fina poncho och bara känna hur duktig jag är.

Inga kommentarer: