onsdag 22 oktober 2008

Vad sköna vissa dagar kan vara utan att det händer något speciellt. Ta t.ex. idag: jag sov så djupt att jag SOMNADE OM i några minuter efter att väckarklockan (läs: mobilen) hade ringt. Vaknade långsamt men kom ändå igång med arbetet strax efter åtta och kände mig koncentrerad och effektiv. Var på lunch med goda vänner. Fortsatte jobba. Gjorde lite hemmapilates, fick energikick. Promenerade en timme till stan i bitande skarpt och blåsigt höstväder med kvällssolen i ansiktet. Uppträdde med kvartettsång för söta, uppskattande åldringar på åldringshem. Fick en kick av det också. Bestämde mig för att kickarna inte ska sluta här och hyrde romantisk komedi som jag ska se på i kväll medan J är på körövning. Tänker tända ljus och sitta i soffan och dricka lumumba och se på romantisk komedi och bara myyyyysa.

Alltså fler såna här dagar, tack! Varför kan inte fler dagar vara så här? Det är ju inte mycket som krävs, inga jättespeciella saker. Men de är ändå mer sällsynta än vad jag skulle vilja. Och det finns människor som har det så här skönt nästan varje dag, jag har sett dem på TV! Me want too!

1 kommentar:

Cam sa...

Jag tror att dom som har det skönt på tv också bara har det ibland, sådär som vi andra också:) Dom ger bara sken av att ha det sådär skönt alla dagar och hela tiden så att vi ska känna att vi borde ha det bättre än vi har det eftersom vi inte kan ha sköna bra dagar alla dagar. Det var dagens intetsägande filosofiska utläggning. Men tänk vilken tur att det för det mesta är just dom bra dagarna vi minns iaf, även om de varvas med en hel del mindre bra dagar. Kram och ha en skön fortsättning på kvällen också:)