tisdag 28 oktober 2008

Så, har gjort mitt Pilatespass igen och sitter rak i ryggen framför datorn med LÅNG nacke och STÄRKT mage. Helt förträffligt. Midjekorven sitter dock kvar, men den ska vi väl få bukt på. Eller inte. Choklad tänker jag i varje fall inte avstå från. Hur som helst är denna lilla 20-minutersträning varannan dag helt jättebra. Särskilt om ens arbete går ut på att sitta vid en dator. Ibland krävs det mer än bara viljestyrka för att hålla ryggen rak och samtidigt så avspänd som möjligt. Man liksom sjunker ihop som en vissnande maskros, utan att ens märka det. Sen sitter man där med ryggen som ett stort C och undrar varför det spänner och gör ont.

Så det är väl bara att konstatera att kära mamma, du hade rätt än en gång. Pilates är bara så bra. Det tog lite länge att komma igång, främst för att det inte finns några vettiga ställen i Åbo som ordnar Pilates just när det skulle passa mig. Därför köpte jag en Pilates-DVD av ren impuls. Den var DYR ska ni veta. Men jämfört med vad det kostar att betala medlemskap på gym eller bara enstaka Pilatestimmar på nån studio var det peanuts. Enda nackdelen är att det är samma grejer, om och om igen. Don't get me wrong, jag har ingenting emot repetition, det kan vara nog så tryggt och lugnande. Men lite omväxling kan behövas ibland. Kanske nån annan exotisk tränings-DVD? Vink VINK?

Jaja, nu ska jag äta frestelse från igår och cykla iväg på musikteoritimme och körövning.

3 kommentarer:

jutz sa...

Ha, understöder. Pilates är bra och trevligt. Håller också med om att det där DVD pilatandet börjar smaka trä efter några gånger, speciellt då man lärt sig instruktörens repliker som "don´t forget to smile" och vet exakt när de kommer. Men jo, de e ganksa kiva. Jag går också på pilates "på riktigt" och de e ju helt annorlunda det. Instruktören säger ju exakt vilka muskelrena man skall tänka på och hur andningen effektiverar övningarna och det e en helt anna värld än vad DVD instruktören erbjuder.

En kommentar ännu: har du testat på 10mins programmet. Det tycerk jag kompletterar 20mins programmet ganska bra :)

ses snart :)

Cam sa...

Hahaha OMG lilla TVpilatesklubben :D

You rock, tjejer ;)

Prinsessan Heidi sa...

Jaa, Pilatesnördarna, det är vi det :)Har faktiskt testat att komplettera 20-minutersprogrammet med 10-minutersprogrammet som Jutta sa, is nice!