fredag 14 februari 2014

Snabba veckan

Åter en vecka av både det ena och det andra.

Måndagen serverade en fortsättning på skatteverket-följetongen: ett nytt förskottsbeslut, med de önskade sex raterna. Det finns faktiskt människor där, och de beaktar våra önskemål och argument! Heja skatteverket, vi kan vara vänner igen.

tisdagen satt jag för sista dagen i bankvalvet som kallas för "finkan" hos uppdragsgivaren, och gjorde färdigt några hemligstämplade översättningar. Cue spionmusik: översatte, läste igenom, korrade, sparade, krypterade och förde över till den skyddade minnesstickan. Sade hejdå. Frihet i några dagar!

onsdag tog jag ledigt. Inte en minut för sent. Ljusterapilampor och mörka chokladsorter i all ära, men ledig tid är nog the real honest stress-kicking shit. Fast jag var så nerkörd att jag helt på sant inte hittade på något bättre att göra än att gå och se The Hobbit tvåan. Fast sen gick jag en sväng till Konstmuseet och tittade på Emil Wikströms skulpturer, och därifrån till Ruohonjuuri och köpte naturkosmetika och smink.

torsdag gick jag på loppis istället för att träna sång. Med tanke på vilken vecka det har varit på den fronten var det ett sunt beslut.

Idag fredag har ett visst spänt band runt bröstet släppt ganska rejält. Jag har dessutom bara lite sångträning och operaövning på konservatoriet och jag väntar ivrigt på att det blir lördag så vi får städa (aj, det ramlar ner hårda vuxenpoäng på huvudet, aj).

Och jag säger bara: tack och lov är det fredag!

Inga kommentarer: