måndag 23 september 2013

Hon sade "ja"...

Jag är vid liv! What's more, jag har varit på fest! Uu-uu kyllä vaan. Det är ju så att när ens käraste finaste Camsa ska säga det lilla stora ordet och ställa till med fest, så då är Botby och senare Esboskogarna The Place to Be.

Edit: Sibbo. Vi var i Sibboskogarna. Jag må vara nästan utlänning och därtill Åbobo, men det är ingen ursäkt för att ta fel mellan Sibbo och Esbo. Jag menar, jag förutsätter ju också att alla vet skillnaden mellan Reso och S:t Karins, visst?

Jeejee vi hade dessutom det bästa bordet och det bästa gänget, såklart. Och brudparet var nog så rörande kära i varandra att inte ett öga var torrt under vigseln. Och herreje, det fanns karkki- och chipsbuffé! Alla, ta ad notam: på en bra fest ska det finnas karkki- och chipsbuffé. Tänk vad självklart det låter nu. Och ett bänd som kan sitt stuff, det är också bra. Och fiilis, och goda skratt, och god mat och dryck, och kort och gott, kärlek.

Detta, plus två sovmorgnar tack vare vår lyxiga vistelse hos Johans faster Heddy, har gjort underverk. Gissa vem som blev gladare av att ses igen efter två hela dygn ifrån varandra, Julia eller mamma? Det är frågan, det. Jag tror nästan att det var mamma*.

*Som lyckligtvis inte hade så ont i håret efter festen, tack vare ett nattligt äventyr mot en avlägsen busshållplats som slutade med intagning av horisontell position och nerfällning av ögonlock klockan två på natten. Man är inte tjugosju år gammal längre, sirni.

2 kommentarer:

Cam sa...

Haha Heidi, du måste jobba på dina geografikunskaper, vi var i SIBBOskogarna ju! :D

Tack för att ni kom på festen och roligt att ni trivdes, det var nog en toppenfest! Kram :)

Prinsessan Heidi sa...

Ööö vad skrev jag nu? (kollar...) Nämen hahahahaha! Jooo sorry folks, den här prinsessan associerar tydligen alla skogsområden i Helsingforstrakten med Esbo! Nästa gång går jag väl och kallar Sjundeå för Vanda eller nåt :P Men huvudsaken är nog att det var en toppenfest, tusen tack och grattis ännu en gång!