tisdag 16 april 2013

Midnattssamtal med herr Filbunke

Den här veckan är jag Prinsessan Otålig. Otålig på att få få inreda mitt nya hem, främst. Igår efter läggdags hade vi en lång diskussion med Johan som började med att jag sade något om att hinna sätta upp fönsterhyllor före vi flyttar in, så vi kan ha ljus och växter på dem. Om vi då utgår ifrån att min karl, som med van hand åtar sig allehanda husliga sysslor varje dag, ändå kanske upplever det en smula ansträngande att prata heminredning, så kan ni gissa vilken framgång mitt förslag hade vid midnatts tysta stund, i raklång ställning och med ena örat mot kudden. Så här efteråt sett var tajmingen kanske inte den bästa möjliga, nej.

Jag fick dock löfte om att han sätter upp fönsterhyllor sen när vi har fått möblerna på plats och kollat att det finns gott om plats och ser bra ut. Vilket låter mycket vettigare än min plan att lägga till ett ytterligare stressmoment till den här smockfulla flyttveckan. Ba hur tänker jag ibland?

Inga kommentarer: