onsdag 20 mars 2013

Balansgången

Det gäller att hålla balansen med svansen, brukar Johan säga.

Just nu önskar jag att jag hade en svans, för det här med att hålla balansen är helt asigt svårt ibland. Särskilt när det är showtime. Igår var jag på konservatoriet klockan halv åtta på morgon och så hade vi full genomgång av showen klockan åtta. Klockan tio hade vi föreställning för skolbarn, och därefter lite mera övning. Klockan fem var det dags för maskering och påsättning av lösögonfransar, och klockan sex var det show. Idag känner jag minsann av att jag har dragit en show med nio kostymbyten och ett galet hoppigt dansnummer tre gånger igår.

Och medan mina rejält yngre artistkollegor sannolikt ännu ligger och sussar sött i sina sköna sängar har jag, som alla dagar, stigit upp klockan sju, klätt på dottern, vinkat av henne och pappan, druckit morgonte med bok och öppnat datorn. Idag är en ganska lyxig dag i övrigt, för jag behöver inte duscha och klä på mig förrän efter lunch. Före det ska jag översätta två sidor och redigera en annan text. Sen ska jag på övning i två timmar med Camerata Aboensis, och sen till konsis där vi kör showen en sista gång, klockan sex.

Sen tänker jag tillåta mig själv att vara trött i några dagar.

Balans does not live here at the moment.

Inga kommentarer: