tisdag 22 januari 2013

Spegeln sade: nej

Häromdagen när jag strosade runt i stadens shoppinghjärta Hansakvarteret beslöt jag att bjussa mig själv på en liten uppfräschning av vardagslooken. För tillfället består sagda look av diverse lager smink i puderform plus kajal och mascara. "Någo lite uppiffning kring ögonen" tänkte jag. Nere på Stockas bottenvåning stannade jag vid det alltid eftersuktade Mac-sminket och några minuter senare gick jag därifrån med en ny ögonskugga som skulle framhäva mina blå ögon utan att se för konstig ut. Den är liksom metalliskt orange, liksom.

Alltså hata vinter. Älska fint vinterväder, men hata vinter när man tittar i spegeln. På min vinterbleka hy (fatta, vi var i Spanien i två veckor och fick sol varje dag, och ändå är jag blek) ser ögonskuggan ut som om jag nyss hade gråtit eller är på vippen att göra det. Not quite what I was going for.

Den ögonskuggan får alltså vänta till typ juli. Under tiden tänker jag njuta av det helt überfabulösa vintervädret. Idag är jag med cykel!

2 kommentarer:

Sandra sa...

På tal om blå ögon så finns det superbra mascara och eyeliner med mörkblå ton som är grejt för just blå ögon. På håll ser de svarta ut men i rätt ljus blixtrar de till. Åtminstone Max Factor och L'Oreal har sina varianter.

Prinsessan Heidi sa...

Du kan nog du Sandra, det låter ju bra! Ska testa.