torsdag 17 januari 2013

intresseklubben, varsågoda

Det är många I-landsproblem nu. Vilket å andra sidan är helt super, för det betyder att allt egentligen är ganska så bra. Rutinerna funkar, jag är inte överbelastad (ööömmmm... Nej, alltså faktiskt inte. Vilken känsla.), vi är relativt friska och krya, gullefjunet är gulligt och håller på som vanligt, jag har jobb och kan betala räkningarna... allt är liksom perusbra.

Men I-landsproblemen, jå. Just nu har jag till exempel problemet att de serverar en alldeles för god pannkaka med sylt och vispgrädde här på konsis kafeteria, just på torsdagar, just den dag jag har sånglektion efter lunchen. Det känns så fruktansvärt orättvist att måsta välja att antingen ha en bra lektion utan slem i halsen eller njuta av den himmelskt goda pannkakan. Idag valde jag pannkakan. Åh, den var sjuktsjuktsjukt god. Harklekrasslehostleharkle.

Inga kommentarer: