söndag 16 september 2012

Snuvad på konfekten, men bra ändå

Om det här veckoslutet kan vi lugnt konstatera att "ei ihan menny niin kuin Strömsössä".
 
Helt upplyft av veckoslutsplanerna som bestod av sång- och kramkalas med bästiskören Exaudio på lördag, samt friluftsäventyr med familjen på söndag, jobbade jag på som en liten duracellpupu hela veckan. När jag hade tid gick jag på stan och shoppade höstkläder så som ekorrar samlar ekollon, med en i det närmaste manisk iver. För att hinna ta det lugnt prutade jag  lite grann på nattsömnen varje natt, vem har nu dessutom påstått att det ska vara exakt åtta timmar? Sen kom fredag kväll med en ytterligare påfrestning i form av renässansprogram på slottet, denna gång för ett gäng ryssar i resebranschen*.

Faktura följande morgon: illröd och svullen hals, allmän ynklighet och överväldigande misströstan. Nääärskajalääärameeeeej??!!

 Bu. Stackars mej.

Återstod bara att ägna hela lördagen åt att sova och tanka Bobbkill (vitlök, ingefära, chili och C-vitamin i absurda mängder). And lo, a miracle! Efter bara en dags intensivkurande mår jag redan helt okej. Inte hurtig-höstpromenad-okej, men okej ändå. Fast jag känner mig snuvad på konfekten, för om jag hade fattat att intensivkura mig på fredag kväll hade jag antagligen inte missat det roliga igår.

Söndagen har förlöpt i dessa tecken:

In with the new: höstkläder på väg in i garderoben.


Out with the old: preggo- och amningskläder på väg till hönsburen. Det tog "bara" ett halvt år att få dem trottade i vakuumpåse och nerburna.



Rönnbären lyste vackert på asfalten och jag försökte fånga det med min blygsamma telefonkamera. 



Ibland blir "misslyckade" bilder de bästa. 





*Mondjö jag har aldrig sett så många fancyga systemkameror och videokameror som alla är riktade mot mig. Undrar hur många ryska facebooksidor jag och "hertigen" nu figurerar på...

Inga kommentarer: