torsdag 28 juni 2012

Snart säger det ka-ching!

Åh, jag är så evinnerligt trött på vartenda plagg i min hopplösa, opraktiska, dåligt matchade och osmickrande garderob just nu. Jag har redan rensat bort hälften och den överblivande hälften lever mycket farligt. Just det, i vår serie I-landsproblem. Hahaa, jag hyser dekadenta och materialistiska tankar om att shoppa bort en hel tusenlapp. Sen när jag har en hel tusenlapp att shoppa bort kommer jag antagligen att tänka om*, men just nu föreställer jag mig vilda, vilda saker.

Och vet ni vad dessa skamlösa ytligheter betyder? Jo, det är så att denna tillvaro, där jag lever (tacksamt och ödmjukt, givetvis) på den summa som staten så vänligt betalar mig för att jag ska kunna vara hemma med min dotter, håller på att övergå till den gamla goda tillvaron där jag med ganska jämna mellanrum skickar iväg feta räkningar.

Men jag behöver en plan, och frågan lyder: what shall it be? Plan Street? Plan Preppy? Plan Sporty (nah)? Plan Boho? Plan... vad annat finns det?

*hmm... eller kommer jag att göra det? Jag ska bl.a. vara sex dagar i Rom i oktober, alldeles ensam. Oh, dear.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Känner du till Boden? boden.co.uk, jättefina kläder, till hela familjen! Och just nu är det REA, härligt härligt men farligt farligt... :)

Prinsessan Heidi sa...

Nej, känner inte men TACK för tipset! :D