tisdag 20 mars 2012

Pausen förklaras avslutad

Jag vet, jag vet. Ni ba: men den där prinsessan, var håller hon riktigt hus?

Jag har väl hållit kreativ paus, vettja.

Under den kreativa pausen har vår dotter lärt sig att sova långa nätter och längre tupplurar, och en viss antydan till inredning börjar låta sig skönjas i f.d. arbetsrummet, numera arbetsrummet-släsh-barnkammaren. Ute på balkongen står en halvvägs sandpapprad funkisskänk som väntar på att bli vit. I tamburen står ett sammelsurium av grejer som väntar på att bli förda till Ekotori. Jag har gått och dragit på mig en ledbandsinflammation i höger arm och därav blivit tvungen att träna upp vänster hand i allt möjligt klurigt. Sånt.

Har ni förresten någonsin testat på att äta Corn Flakes med "fel" hand? Aldrig trodde jag att det skulle vara så svårt att få lite mjölk och flingor att hållas på skeden hela vägen till munnen.

Inga kommentarer: