onsdag 26 oktober 2011

nattskiftet

Ännu ett nattskift avklarat, gäsp. Mjölkbeställning lämnades in klockan elva, tre och strax före sju. En leverans i blöjan efter beställning nummer två. Ganska omständliga somna om-procedurer efter varje amning.

Gääsp säger jag. Inte karln, han sover ännu. Med öronproppar.

Men va fräckt, tänker ni nu. Nej nej, vi har ett system vi. Nästa natt är det min tur att sätta i öronpropparna och sova lite djupare. Så länge spjälsängen står i vår sovrum är detta det enda sättet att få någon vettig nattsömn då och då. Visst, det är fortfarande jag som ammar men när J har nattskiftet behöver jag inte stiga upp ur sängen, och det är en lyx. Bara att maka mig lite åt sidan så landar en hungrig gullunge vid bröstet som en helikopter. Bara jag kommer igång med pumpandet kan karln till och med sköta matandet helt själv.

Det gäller att prioritera sömnen om man ska orka mysa med en så gullig tjej som vår prinsessa.


En som kan det här med att prioritera sömn.

Inga kommentarer: