lördag 22 oktober 2011

The monster sleeps no more

Okej, jag visste att det här skulle hända. Det var liksom bara en tidsfråga men huj vad det hände snabbt, vips bara. Aj vadå? Det megalomaniska shoppandet, that's what. Ny tillvaro innebär behov av ny ekipering, vilket innebär att pengar. måste. brännas. Konsumentmonstret vaknar och är hungrigt, vrååålhungrigt. Hundralapparna bara flyger ur plånboken, bye bye.

Men sirni vad ska man göra när den enda vettiga mammabutiken i Åbo stänger om en vecka och allt säljs med tjugo procents rabatt? What is a girl to do?

Här kommer ett glödhett tips, intresseklubben: de överlägset bästa och bekvämaste amningsbehåarna heter Bravado. De kostar runt femtio euro och är värda varenda cent. Jag har en på mig nu och mina megaboobisar (storlek frikkin' F) har kommit till himlen. Men gå inte och skaffa någon dyr lyxbehå förrän mjölken har stigit i brösten, det är helt otroligt vad de växer. Åh 80 B, när ses vi åter?

4 kommentarer:

Anonym sa...

De blir tur nog (relativt) snabbt lite mindre och känns i alla fall inte lika spända :)

Nu fick du mig också riktigt sugen på en nu amnings-BH, jag surffade redan om det skulle finnas någon som säljer Bravado nära mig! Jag ammar andra barnet nu, men jag har inte lyckats hitta någon BH som jag varit riktigt nöjd med p.g.a. både tidsbrist och att jag inte själv orkat ta reda på var man hittar BH:n av hög kvalitet. Vilken/vilka modell(er) har du testat och vilken skulle du rekommendera?

-Abigail

Prinsessan Heidi sa...

Jag har testat två modeller, Bliss och Body silk seamless och båda är jättebra. Den senare är perfekt på alla sätt och särskilt för nätter och sköna hemmadagar, den stöder utan att skava, spänna eller trycka någonstans. Bliss gör samma sak men gör dessutom att bysten ser jättebra ut, så den ska man ha när man går ut! :) Hemsidan:

http://www.bravadodesigns.com/shop/maternity-and-nursing-bras-and-tank

Lycka till :)

pia sa...

Säger samma som kommentaren högst upp. det blir ganska fort bättre, brösten slutar spänna, mjölken sluta läcka och kläta ner allt och alla samt att de återgår till lite normalare storlekar :) Åtminstone för de flesta :) Min yngasta blev nu två månader och bh storleken har redan gått ner från 80E till 80C-D, normalt är det typ B. Men vänta bara när du sedan slutar amma, dom kan till och med krympa från det normala!! Helst galet. Grattis till dottern förresten :)

Cam sa...

F? F?? herregud jag har redan nu trångt i D-kupan och köpte en amningsbehå i E-kupa att ta med till bb.