onsdag 24 augusti 2011

Hurra!

Väggkaklen i badrummet sätts upp idag! Det här går snabbare än jag trodde. Disponenten var nyss här och konstaterade att jo, fuktisoleringen ser bra ut och allt är i ordning. Proceed. JESS.

Någonstans i hjärnan, "under mossan" som fammo brukar säga, har jag haft en vag aning om att det finns något nere i hönsburen som på något sätt är relevant för badrummet. Så igår var jag och kollade och, hast du mir gesehen, där står ett splitternytt Åsnen-handfat plus underskåp plus två väggskåp, prydligt förpackade i sina Ikealådor. Någotslags reafynd från många år tillbaka. I äckelljusblått, men sånt går ju att måla över. Så jag tar måttband och mäter, och mäter i badrummet, mäter toalettstolen och avståndet till duschen, mäter och mäter. Och DE RYMS INTE IN. Faa-aan.

Så om någon är intresserad av nya badrumsmöbler, varsågod. Antingen det eller så åker de till Ekotori.

Det finns alltid en läxa att lära sig, alltid. Dagens läxa: köp för farao inga möbler på impuls utan att ha mätt ordentligt. Alla smarta människor därute nickar och ler nedlåtande mot mig. "Patience, young grasshopper."

Inga kommentarer: