måndag 2 maj 2011

oj

Insåg just att hemmaslaven, ehum ursäkta den äkta maken, kommer att vara borta mellan onsdag kväll och måndag morgon. Vilket innebär att jag måste diska och laga mat helt själv i jättemånga dagar. Ouch.

Bortskämd, moi??

Men seriöst, det är så jättejättejättebekvämt att ha någon som bara fixar, särskilt när man är sjuk.* Fast nu är jag ju inte så jättesjuk längre. Dags att ta skeden i vacker hand och gå till butiken då.

*Änglapoängen har ösregnat över honom, faktiskt. Det kommer att kännas lite tomt att inte ha någon som handlar/lagar mat/bykar/masserar/bakar scones/fixar filmer. Fast jag hinner ju ännu bli inspirerad och svänga det här till min fördel, bara jag kommer i rätt stämning: jee lite egen tid, egen glass och tjejfilmer och choko. Typ. Det blir nog bra.

Inga kommentarer: