onsdag 25 maj 2011

fyffens

Oj, jag får pengar ur något som heter Piltti-Killinen-fonden vid Suomen Kulttuurirahasto. Inte mycket pengar, men pengar är pengar. Tack, konservatoriet.

Jag drömde faktiskt att jag fick pengar igår natt. Jag drömde att jag var i vår vanliga matbutik och skulle ta ut pengar ur automaten (som inte finns där på riktigt) och plötsligt började automaten hosta ur sig en massa stora sedlar, en hel tjock bunt. Jag tänkte att jag måste ringa polisen för de här pengarna måste ju tillhöra någon, antagligen personen som använde automaten före mig. Sen om polisen inte hittar ägaren så måste jag ringa runt till alla banker, för att kolla om någon av deras kunder har anmält saken. Först SEN får jag behålla pengarna. Men jag hann inte ringa ett enda samtal innan jag vaknade.

Ja, jag är patetiskt ärlig till och med när jag drömmer.

Inga kommentarer: