lördag 9 april 2011

inte länge kvar nu

För er som inte bor i Åbo kan jag meddela att det var präktig islossning i Aura å igår, den 8 april. Idag lyser solen men det blåser kallt, genom fönstret ser jag fortfarande mer snö än bar mark. Jag har gjort en deal med vädret: det får vara hur kallt som helst tills jag åker på onsdag, men när jag kommer tillbaka om ca två veckor ska det vara minst femton plusgrader och vackert.

Okej, så det är bara lördag och jag åker först på onsdag, men jag i är redan i total reseplanerings-semester-mode. Det blir inget längre inlägg för jag måste prova alla potentiella outfits (tjocka ylletröjor göre sig ej besvär) OCH hinna rösta idag. Och spela piano också. Ser dessutom fram emot kvällens special treat: pjäsen Fröken Fleggmans Mustasch som vi ska se på DVD hos min svärfaster Bianca. Med Hasse & Tage, Gösta Ekman och Lena Nyman, helt lysande bra. Kan den utantill men har inte sett den på evigheter. Jee kivakiva!

Inga kommentarer: