onsdag 9 februari 2011

nyttigheter

Jag dör av iver att få berätta något.

Men under tiden så kan jag berätta det här: Receptet TV och glass har levererat än en gång. Jag körde egen baklängesvariant av Hannas äppelteori (ni vet, om man först äter en massa godis och sen äter ett äpple så annulleras allt godis och det är bara äpplet som räknas). Jag gör ganska ofta det omvända: lagar något nyttigt (sallad eller soppa) till middag och äter en halv liter glass till efterrätt. Huvudrätten är ju det som räknas och som avgör hur sund måltiden var. Det är så här min hjärna funkar, jag är helt övertygad om att jag kan äta hur mycket glass som helst bara jag äter något nyttigt först. Det jag ännu inte har testat är att göra så här, och sen dessutom äta ett äpple efter glassen. Då har man liksom ätit nyttigt i båda ändarna, både före och efter. Så det måste ju bli extra nyttigt, eller?

3 kommentarer:

Cam sa...

whatwhatwhat nyfiken i en strut!!!

jro sa...

Jag vill också veta! När kan du berätta?

Prinsessan Heidi sa...

Snart :)