måndag 24 januari 2011

projekt Vardag Igen

Jo körnörden här, hej. Fatta vilket veckoslut alltså. Jag ids inte tråka ut er med mitt kärleksförhållande med genren (har jag nämnt hur ROLIGT det är att tolka madrigaler på italienska?) så jag säger bara: det här kunde jag - nästan - syssla med hela tiden. Inte så lite sagt, med tanke på hur beroende jag är av omväxling. I praktiken finns det egentligen inget som jag kunde tänka mig att syssla med twentyfourseven. Men det här kommer jäkligt nära.

I praktiken vill jag inte ens försöka. Jag skulle inte klara av högvarven och sömnlösheten som kommer efter njutningen, på grund av melodier som hjärnan envisas med att upprepa om och om igen, som en missbrukare som alltid behöver mera, mera, mera. Så jag välkomnar abstinensen fram till nästa övning om en vecka. Nu är det andra projekt som gäller.

Som projekt Stor Leverans, projekt Jäkligt Svåra Moderna Stycken, projekt Städa (a.k.a. evighetsprojektet) och projekt Motionera Trots Värk. Till att börja med.

Just nu är det dags för projekt Inte Sitta I Svettiga Kläder Hela Dan.

Inga kommentarer: