onsdag 12 januari 2011

Den tysta dagen

Det gick ganska bra tills igår, men igår tog den slut. Rösten, då. Jag hade varit hes sedan söndagen, tänkte bara markera lite försiktigt men när man sjunger sånt som är som direkt plockat från godishyllan så glömmer man liksom bort sig.

J sov i arbetsrummet inatt för jag hostade så mycket. Klockan två fattade jag att gurgla med Emsersaltlösning. Tack för tipset JRo, det funkar verkligen!

Grymt trögt det här med att komma igång med det nya året.

Har egentligen fått nog av det här nu. Och av att skriva inlägg som bara innehåller en massa jåmande. Ska vi säga att det här var det sista gnällinlägget på en tid? Jag tycker det. Ålrajt.

2 kommentarer:

jro sa...

Jeij! Kiva att det funkar! Har du testat saltrum också? Kunde ju kanske ev hjälpa? Jag testade det för någon vecka sedan, och det var nog en positiv upplevelse överlag(fast det såg du säkert på bloggen).

Prinsessan Heidi sa...

Testade faktiskt saltrum med Jonna i Tallinn (Kalev Spa) och det var faktiskt jätteskönt för lungorna :) Vet åtminstone ett saltrum här i Åbo, har inte testat det ännu.

Salt e bra.