måndag 1 november 2010

en månad i taget

Autsch. Betalade just bort månadens räkningar och kollade månadens tidtabell. Heemmm - fråga nummer ett: vart har alla mina pengar tagit vägen? Fråga nummer 2: varför har jag en hektisk tidtabell just i november, då tidtabellen är hektisk annars också? Här kommer att krävas seriösa mängder disciplin och micro management. För att inte tala om tillräckliga mängder ledighet och vila, så att sinnet håller ihop.

Fast just nu är jag ganska lugn. Dagens kvot är avklarad, nu ska jag bara äta och öva lite piano och sedan sticka iväg på yoga. Jag bara undrar hur det kommer att se ut om fyra veckor när det enligt kalendern är värsta leveransstressen på gång, plus en massa extra övningar PLUS (for fäck's sake) PMS. Om jag börjar planera NU hur jag ska tackla den veckan så kanske det går helt bra. Zen-bruden får ta semester fram till december, detta är kontrollfreakens månad.

Inga kommentarer: