tisdag 31 augusti 2010

sista lediga dagens sista ljuva must

Vet ni den där känslan av att ha en jättemassa att blogga om men ingen bra orsak att slå på datorn, förutom bloggandet? Nähe, inte? Nå så är det när jag är på semester. Jag ids helt enkelt inte trycka på Power och väcka datorn utan låter den sova, det känns så mycket "ledigare" att inte ha datorn på. Jag kan minsann prioritera, jag. Eller så är jag lat. Fast vänta nu, att vara på semester handlar ju faktiskt om att kunna vara lat, att gå ner i varv och inte göra samma saker man gör till vardags. Jag gör alltså helt rätt i att prioritera lättja framför hyperaktivitet på bloggfronten. Summa summarum: heja jag för att jag inte har bloggat varje dag. Jag är lat OCH duktig.

Semestern är slut i morgon. Det gäller att göra något lite extra sista dagen, det behövs liksom någon liten ritual för att avrunda det hela. Och det var faktiskt inte alls svårt att komma på vad det skulle vara. J turnerar Österrike och Slovenien med kören, ergo fisk is back on the menu. Abborfilé med skumpa till middag plus lite senare soffkväll med kvalitetsunderhållning i form av fantastisk Dickens-serie av BBC, Mövenpick Swiss Chocolate och mera skumpa. Perfection.

Inga kommentarer: