tisdag 13 juli 2010

Astangaveckan

Att yoga är bra för kroppen har jag vetat förut. Inte för att jag själv har provat utan för att jag liksom har antagit att det är så, miljontals människor är ju helt frälsta och alla typer som drischar omkring här på yogalägret ser mycket sunda och välmående ut. Men nu har jag provat och erfarit själv och konstaterat att yoga nog är bra. Lägret har en nybörjarkurs varje morgon kl. 8.30 och eftersom jag är anställd får jag gå helt gratis. Snacka om personalförmåner :)

Och förresten så måste jag tillägga ett adjektiv: svårt. Särskilt balansövningarna. Och att hitta minimusklerna tio centimeter under naveln och spänna dem utan att spänna resten av magmusklerna. Feels like it will never happen.

Som tur har jag blivit bättre på att vara nybörjare och inte kunna något. Måste inte vara bäst i klassen längre från första början och bli lärarens gullegris inom de fem första minuterna. Framsteg, hörni, framsteg.

2 kommentarer:

Cam sa...

jeijj! yoga är helt bäst! hälsar yogafrälsta snart igen helsingforsbruttan

Prinsessan Heidi sa...

Jeiijj, och JEIJ för att du kommer snart till Finland!! :D