torsdag 3 juni 2010

Prinsessans mörka sida

Alltså jag dööör... just kill me now, please, and be done with it. Hellre en snabb död än denna långsamma pina som aldrig tar slut.

Jag sitter med andra ord och korrläser en lagöversättning. Den tappra översättaren har säkert lagt ner mycket tid och stor möda på översättningen, jag tvivlar inte på det. Men varför är det just jag (alltså stackars MEJ) som måste åtgärda alla hopplösa meningar och terminologifel? Why?

Pressande tidtabell dessutom. Mycket, MYCKET dålig kombination. Att säga att humöret lider är en rejäl underdrift. Lusten att börja slänga saker i väggen är på gränsen till oemotståndlig. Any potentially harmful objects are best kept out of my reach. I'm PISSED OFF and unpredictable. CODE RED!

(Djuuupt andetag). Sådärja, det hjälpte kanske lite. Antingen ryter jag till lite på bloggen eller pinar grannarna med arga skrik... sorry, kära läsare!

Inga kommentarer: