lördag 22 maj 2010

Houtskärliv

Det är lite blandade känslor just nu.

Å ena sidan är livet ganska skönt eftersom jag har haft vett att hålla ett långt veckoslut och har därmed helt ledigt i tre dagar. Oj-OJ vad jag behövde det.

Å andra sidan har jag en konstant smärta i munnen, hela högra delen av gommen är svullen och det går inte att äta mat som måste tuggas. Ibumax hör till min vanliga kost under dessa dagar. Har fått tandläkartid till onsdag så jag måste uthärda tills dess. Blir jättekiva att göra sångprovet på torsdag. Uuunderbart.

Joooooo precis, just det alltså STACKARS MEJ.

Nå jå, igår när värken var som värst och jag väntade på att senaste Ibumaxen skulle göra sitt så satt jag och tänkte på att det finns otaliga sätt på vilka det kunde vara värre. Jag kunde bo i en hydda i Afrika hundratals kilometer från närmaste tandläkare. Jag kunde vara helt tandlös. Jag kunde ha värk i båda munhalvorna. The list goes on.

Som sagt, livet är ganska skönt också. Igår rodde vi till svärdjurens holme och latade oss som katter i solen, solade och doppade oss i sjön och läste och bara njöt. Idag är värmeböljan förbi och vädret är normalt igen, dvs. halvmulet och strax under tjugo grader. Vissa suckar av lättnad men det gör inte jag, jag stormtrivdes ju. Gick faktiskt och drömde om att hela sommaren skulle vara likadan, 25-30 grader varmt dag ut och dag in. Wrong country, tyvärr.

5 kommentarer:

Jonna sa...

Bu bu buuu, stackars Heidi! :( Hoppas att vi ändå kan ta vår skumpa/choko-kväll på fredagen, men du får se hur du mår! Puss puss!

Prinsessan Heidi sa...

Jonej, det MÅSTE vi helt enkelt, unless I'm dead! ;)

Jonna sa...

Jeeeeeeee!! :)

farmor anka sa...

Se nu till att tandläkaren hittar det onda så att det inte går som för Pauline som till slut svävade mellan liv och död på intensiven med öppna rör i halsen och munnen och överallt, blev opererad tre gånger och tappad på litervis med var. Tre olika tandläkare lyckades inte hitta härden, hon skickades från akutmottagningen med antibiotika (som inte hjälpte) och till slut kunde hon inte ens andas och blev akut opererad. Riktig skräckhistoria. Se till att den inte blir din ...

Prinsessan Heidi sa...

Yaiks! Jag hade tur denna gång. När jag kom in på måndag visade röntgen helt tydligt vilken tand som var the culprit. Tandläkaren sade att det inte alls hade varit lika klart om jag kom in några dagar tidigare.